ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ ПОКАЗНИКІВ РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ SOFT SKILLS М"ЯКИХ НАВИЧОК ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЛІЦЕЮ (ЗА ВІДПОВІДНИМ ДІАГНОСТИЧНИМ ІНСТРУМЕНТАРІЄМ)

 Питання розвитку soft skills активно висвітлювалося в роботах О. Демченко (soft skills як крок до розвитку обдарованості дитини); Є. Зеер, Л. Степанової (вплив м'яких навичок на становлення особистості), О. Жовнич, Н. Казьмірчук, І. Стахової (організація театру природи як засіб розвитку гнучних навичок молодших школярів), К. Коваль (розвинені soft skills як ознака успішності сучасного громадянина), Т. Коваль. Кожушкіної (формування м'яких навичок через особистісну взаємодію), С. Наход (порівняльний аналіз soft skills та hard skills), П. Мосс, С. Тіллі (розвиток soft skills через врахування всіх індивідуальних ознак самої особистості).

Введені виокремлюють більше ста гнучих навичок. Н. Казьмірчук, О. Демченко класифікує їх наступним чином:

• комунікативні навички: здатність чітко висловлювати свою думку, комунікувати, толерантно спілкуватися, відстоювати свою позицію, адекватно доносити інформацію тощо;

• творчі навички: здатність творчо переосмислювати дієвість, творчо підходити до вирішення завдань, здатність до інтерпретації, здатність нівелювати шаблони та стереотипи, творчо підходити до виконання кожного завдання;

• навички саморегуляції: здатність керувати своїм емоційним станом, працювати над розвитком власного емоційного інтелекту, здатність адекватно сприймати себе та оточуючих тощо;

• управлінські навички: здатність брати на себе відповідальність як за свої дії, так і за дії команди, чітко та посильно розподіляти обов’язки, контролювати процес виконання завдань, мати внутрішнє бажання бути капітаном команди, бути лідером своєї групи чи клас у.

 

Розглянемо діагностичний інструментарій для дослідження кожного з поточних критеріїв. 

перейти за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1p6SJKaE5pv0z_SceGry8T1ihrSiTOqhm/edit?usp=drive_link&ouid=105515258965810677471&rtpof=true&sd=true

Коментарі

Популярні публікації